PROVA D’ACCÉS MAJORS DE 40 ANYS

11 de juny 2024

Resultats valoració de mèrits. PDF.993Kb(abre en nueva ventana)

Qui pot presentar-se a la prova d’accés per a majors de 40 anys en la UMH?

Podran realitzar les proves d’accés a la Universitat Miguel Hernández per a majors de 40 anys les persones que complisquen els següents requisits:

  1. Tindre complits els 40 anys d’edat o complir-los durant l’any natural en què se celebren les proves.
  2. No reunir les condicions necessàries per a l’accés a la Universitat (no posseir cap titulació acadèmica que els habilite per a accedir a la universitat per altres vies).
  3. Acreditar experiència laboral i professional en relació amb l’ensenyament universitari oficial de grau sol·licitada.

Quan he de realitzar la matrícula a la prova d’accés?

El termini per a la seua formalització serà de l’1 al 10 de març de 2023, tots dos inclusivament.

Com has d’efectuar la teua matrícula?

Emplenaràs el formulari d’inscripció(abre en nueva ventana) i posteriorment imprimiràs el resguard de matrícula i, en el seu cas, el corresponent rebut de les taxes de la prova.

El pagament del rebut es pot efectuar en les Entitats Bancàries que consten en aquest rebut o mitjançant pagament virtual(abre en nueva ventana) 

Consulta el manual sobre el formulari de matrícula.PDF.345kB(abre en nueva ventana)

¿Puc formalitzar matrícula per a més d’un grau?

Cada candidata o candidat només podrà sol·licitar la participació en una única prova conduent a l’accés a un ensenyament universitari oficial de Grau.

L’accés es farà a una única titulació i s’haurà d’ajustar als criteris i àmbit d’experiència laboral d’aqueixa mateixa titulació.

Quina documentació he d’entregar en realitzar la matrícula?

  • Sol·licitud de matrícula signada.
  • DNI, NIE o Passaport.
  • Justificant del pagament de les taxes, en el seu cas.
  • Documentació acreditativa de l’exempció o bonificació en la matrícula.

On he d’entregar la documentació per a finalitzar la meua matrícula?

 Quin és el preu de la prova?

  • L’import és de 70,38 euros (matrícula ordinària).
  • Consulta les exempcions i bonificacions.PDF. 162kB(abre en nueva ventana)
  • Únicament procedirà la devolució de la taxa corresponent a la prova quan aquesta se sol·licite en el termini de formalització de matrícula.

Com s’estructura la prova d’accés?

Les proves d’accés tindran per finalitat valorar, amb caràcter objectiu, l’experiència laboral i professional i apreciar la maduresa i idoneïtat de les candidates i els candidats per a seguir amb èxit estudis universitaris i constarà de les següents fases:

A. FASE DE VALORACIÓ (puntuació màxima 10).

  1. Experiència laboral i professional (puntuació màxima 6).
  2. Formació (puntuació màxima 2).
  3. Coneixement de valencià (puntuació màxima 1).
  4. Coneixement d’idiomes comunitaris (puntuació màxima 1).

B. FASE D’ENTREVISTA.

Una vegada superada la fase de valoració, amb un mínim de 5 punts, el Tribunal convocarà a les candidates i candidats, a la realització d’una entrevista, que serà qualificada com a “APTE” o “NO APTE”.

Quin és el procediment per a la presentació del currículum?

El procediment a seguir és el següent:

  1. La Fase de Valoració consistirà en la PRESENTACIÓ DEL CURRÍCULUM i estarà integrat per la sol·licitud de valoració de mèrits(abre en nueva ventana) i la documentació corresponent, que s’indica més endavant en aquesta pàgina : Del 20 al 24 de març de 2023.
  2. Tota la documentació es remetrà preferiblement en format PDF i es comprimirà en un arxiu tipus WinRAR o Zip.
  3. Pel fet que la grandària del fitxer podrà ser elevada, l’enviament del fitxer es realitzarà mitjançant un sistema que ens permeta accedir mitjançant un enllaç enviat a . Es pot utilitzar qualsevol sistema similar a Google Drive o Dropbox.
  4. També podria utilitzar-se l’enviament de diferents correus a . En aquest cas cada candidata o candidat en l’assumpte del correu ens indicarà el número del correu que corresponga. Per exemple, si s’envien tres correus, el primer seria 1 de 3, el segon 2 de 3 i el tercer 3 de 3. És important que utilitzeu aquesta nomenclatura per a identificar tots els enviaments.

Com has d’introduir les dades en l’aplicació de sol·licitud d’avaluació de mèrits?

Seguiràs les sigüents instruccions.PDF.201kB(abre en nueva ventana)

Pots consultar els Informes de Competències dels diferents Graus.

Quina documentació hauràs de presentar com a currículum?

  • Sol·licitud d’avaluació de mèrits que obtindràs de l’aplicació..
  • Declaració Responsable.PDF.276kB(abre en nueva ventana) 
  • Documentació acreditativa d’experiència laboral i professional relacionada amb l’ensenyament universitari oficial de grau triada::
  1. Informe de la vida laboral.
  2. Certificat de l’empresa o organisme en el qual es reflectisca l’activitat realitzada per la candidata o candidat i el període de temps d’exercici, en el qual es puga constatar que l’antiguitat laboral en el grup de cotització guarda relació amb les competències previstes en els estudis corresponents. En el cas que no es puga aportar per tancament patronal de l’empresa, es presentarà el contracte de treball corresponent, que podrà ser considerat sempre que es puga obtindre del mateix la informació necessària sobre les competències adquirides.
  3. Si l’estudiant ha realitzat activitats en el Règim General de Treballadors Autònoms, s’acreditarà l’epígraf de l’Impost d’activitats Econòmiques (IAE). Així mateix, haurà d’acreditar documentalment les activitats desenvolupades.
  • Documentació acreditativa de la formació relacionada amb l’ensenyament universitari oficial de grau triada.
  • Documentació acreditativa del coneixement de valencià.
  • Documentació acreditativa del coneixement d’idiomes comunitaris.

Únicament seran objecte de valoració els mèrits que s’hagen realitzat amb data igual o anterior a l’últim dia de termini de la matrícula.

Quan es realitza l’entrevista?

El Tribunal convocarà, per a la realització de l’entrevista, a les candidates i els candidats que hagen obtingut una nota igual o superior a 5 en el currículum, a través d’aquesta pàgina web, indicant el dia, hora i lloc en el qual tindrà lloc la prova.

Com es realitza l’avaluació de les proves?

L’avaluació de la prova s’efectuarà pel Tribunal Qualificador que serà nomenat pel Vicerector d’Estudiants i Coordinació, amb la composició i funcions establides en la Normativa reguladora de les proves d’accés als ensenyaments universitaris oficials de grau de la Universitat Miguel Hernández d’Elx per a majors de 40 anys mitjançant l’acreditació d’experiència laboral o professional.

Consulta més Informació.PDF.112kB(abre en nueva ventana)

Com s’obté la qualificació definitiva?

  1. L’avaluació de la prova s’efectuarà pel Tribunal Qualificador que serà nomenat pel Vicerector d’Estudiants i Coordinació.
  2. La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase de valoració, qualificada de 0 a 10 i expressada amb tres xifres decimals, arredonida a la centèsima més pròxima i en cas d’equidistància a la superior.
  3. S’entendrà que la candidata o el candidat ha superat la fase de valoració quan obtinga un mínim de cinc punts en la qualificació final.
  4. Les candidates i els candidats que hagen superat la prova d’accés, hauran de realitzar l’entrevista en les dates disposades pel Tribunal. Aquesta prova es qualificarà com a “APTE” o “NO APTE”. Els candidats que obtinguen una qualificació de “NO APTE” en l’entrevista es considerarà que no han superat les Proves d’Accés a la Universitat per a Majors de 40 Anys.
  5. Les candidates i els candidats que hagen superat la fase de valoració i obtinguen la qualificació de “APTE” en l’entrevista, es considerarà que han superat la Prova d’Accés a la Universitat per a Majors de 40 Anys de la UMH.
  6. S’entendrà que la candidata o candidat ha superat les proves, quan obtinga un mínim de cinc punts en la prova d’accés i haja obtingut la qualificació de “APTE” en l’entrevista.

Quan es publicaran els resultats?

Els resultats es van publicar en el BOUMH (data per determinar).

Com puc reclamar els resultats?

Les candidates i els candidats podran presentar reclamació contra el resultat de la valoració dels mèrits davant el Vicerector d’Estudiants i Coordinació de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, en el termini de 5 dies hàbils computats a partir de l’endemà de la publicació de les qualificacions.

Quan es publicaran els resultats definitius?

La publicació dels resultats definitius podràs consultar-los en aquesta pàgina.

Quina és l’oferta de Titulacions de la UMH per al curs 2023/2024?

Pots consultar la CONVOCATÒRIA PROVA 2022-23.PDF.338kB(abre en nueva ventana)

INFORMACIÓ DE CONTACTE

Servei de Gestió d’Estudis

Direcció: Campus d’Elx – Edifici Rectorat i Consell Social, Avda. de la Universitat, s/n, 03202 Elx –Alacant

Teléfons: 96 665 83 41 y 96 522 25 17

Correu electrònic: