PROVA D’ACCÉS MAJORS DE 45 ANYS
4 de març 2025
Qui pot presentar-se a la prova d’accés per a majors de 45 anys?
Podran realitzar les proves d’accés a la Universitat Miguel Hernández per a majors de 45 anys els qui complisquen els següents requisits
- Tindre complits els 45 anys d’edat o complir-los durant l’any natural en què se celebren les proves.
- No posseir cap titulació acadèmica habilitant per a accedir a la universitat per altres vies.
Quan he de realitzar la matrícula a la prova d’accés?
La matrícula de la prova es realitzarà del 3 al 21 de febrer de 2025.
Com formalitzar la matrícula?
Emplenaràs el formulari d’inscripció i posteriorment imprimiràs el resguard de matrícula i, en el seu cas, el corresponent rebut de les taxes de la prova.
El pagament del rebut es pot efectuar en les Entitats Bancàries que consten en aquest rebut o mitjançant pagament virtual
Consulta el manual del formulari de matrícula.PDF.348 kB
Puc formalitzar la matrícula per a més d’un grau?
No. En el moment d’efectuar la inscripció per a la realització de la prova d’accés, les candidates i els candidats manifestaren la titulació universitària elegida. Cap candidata i cap candidat podrà presentar-se en més d’una universitat en un mateix curs.
Quina documentació he d’entregar al realitzar la matrícula?
- Sol·licitud de matrícula signada.
- DNI, NIE o Passaport.
- Justificant del pagament de les taxes, en el seu cas.
- Documentació acreditativa de l’exempció o bonificació en la matrícula.
On he d’entregar la documentació per a finalitzar la meua matrícula?
- La documentació durant el període de matrícula s’enviarà a la següent adreça de correu electrònic:
- L’assumpte del correu serà: Matrícula PAU 45 anys/Nom i Cognoms
- La documentació es remetrà preferentment en format PDF.
Què he de fer si necessite adaptacions en la proves?
- L’estudiantat amb necessitats específiques de suport podrà sol·licitar adaptacions en les proves.
- Aquest estudiantat és el que consta en el resolc segon de la RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2024, conjunta de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa i de la Direcció General d’Universitats, per la qual es dicten instruccions per a l’adaptació en les proves d’accés a les universitats públiques valencianes per a les persones amb necessitats específiques de suport educatiu
- Lloc de presentació de sol·licituds:
- En el registre electrònic de la Seu electrònica de la UMH, així com en els restants registres electrònics de l’Administració General de l’Estat, de les Administracions de les Comunitats Autònomes, de les Entitats locals i del sector públic institucional. Si disposes de certificat electrònic o d’un compte d’usuari UMH, pots presentar la teua sol·licitud a través del registre electrònic de la Seu Electrònica de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, utilitzant el procediment Instància General
. Per a la presentació has de seleccionar en el formulari Dirigit a: U05500048 SERVEI DE GESTIÓ D’ESTUDIS. Pots acudir a les oficines d’assistència en matèria de registre de la UMH per a obtindre un certificat digital.
- En les oficines d’assistència en matèria de registres de la UMH o d’altres administracions públiques. Consulta el cercador d’oficines del Punt d’Accés General de l’Administració General de l’Estat.
La ubicació i horaris de les oficines d’assistència en matèria de registre de la UMH poden consultar-se en la pàgina web de la Seu electrònica de la UMH
- En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s’establisca. Les sol·licituds es presentaran en un sobre obert perquè l’oficina de correus estampe el seu segell de data en la sol·licitud. En el sobre haurà de constar com a adreça d’enviament la següent: Universitat Miguel Hernández d’Elx. Oficina central de Registre. Edifici Rectorat i Consell Social. Avinguda de la Universitat, sense número. 03202. Elx (Alacant).
- En el registre electrònic de la Seu electrònica de la UMH, així com en els restants registres electrònics de l’Administració General de l’Estat, de les Administracions de les Comunitats Autònomes, de les Entitats locals i del sector públic institucional. Si disposes de certificat electrònic o d’un compte d’usuari UMH, pots presentar la teua sol·licitud a través del registre electrònic de la Seu Electrònica de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, utilitzant el procediment Instància General
- Termini de presentació: Del 3 de febrer al 21 de febrer de 2025.
- Documentació a presentar: La sol·licitud d’adaptació d’accés a la PAU (majors de 25, 40 i 45 años)PDF.452kB
i documentació acreditativa, d’acord amb el resolc sisé de la Resolució conjunta de 23 de desembre de 2022.
- Tipus d’adaptacions: Tipus d’Adaptacions ACCÉS PAU. Annex I441kB
Quin és el preu de la prova?
- L’import és de 70,38 euros (matrícula ordinària).
- Consulta les exempcions i bonificacions.PDF.169kB
- Únicament procedirà la devolució de la taxa corresponent a la prova quan aquesta se sol·licite en el termini de formalització de matrícula.
Com s’estructura la prova d’accés per a Majors de 45 anys?
La prova d’accés a la universitat s’estructurarà en dues fases, una general i una entrevista.
Consulta més informació.PDF.123kB sobre l’estructura de la prova.
Com es califica la prova?
L’avaluació de la prova s’efectuarà pel Tribunal Qualificador que serà nomenat pel Vicerector d’Estudiants i Coordinació. El Tribunal qualificarà els diferents exercicis d’acord amb els criteris de correcció.
Consulta més informació.PDF.131kB sobre la qualificació de la prova.
Quan i on es realitzaran les proves?
La prova general es realitzarà al Campus d’Elx en l’Edifici Arenals el dia 10 de maig de 2025. Consulta el pla.PDF.442kb
Entrevista: El Tribunal convocarà a l’estudiantat i es publicarà en aquesta pàgina web.
Consulta l’horari.PDF.107kB de la prova escrita.
Quan es publicaran els resultats?
La publicació dels resultas de la prova escrita es realitzara el 21 de maig de 2025, a partir de les 14 hores.
Com puc reclamar els resultats?
Les candidates i els candidats podran presentar reclamació contra el resultat de la prova escrita davant el Vicerector d’Estudiants i Coordinació de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, del 22 al 28 de maig de 2025.
Quan es publicaran els resultats definitius?
La publicació dels resultats definitius tindrà lloc el 30 de maig de 2025.
Posteriorment rebràs un correu electrònic amb un enllaç des del qual podràs descarregar-te el certificat definitiu de notes de la prova. Aquest certificat l’hauràs d’utilitzar per a realitzar la preinscripció universitària a graus.
Quina és l’oferta de Titulacions de la UMH para el curs 2025/2026?
Altra informació
INFORMACIÓ D’INTERÉS.PDF.237kB
CONVOCATÒRIA DE LES PROVES 2024-25.PDF.1170 kB
PREGUNTES FREQÜENTS.PDF.99,2 kB
TEMARIS DE LES PROVES.PDF.139kB
INFORMACIÓ ADDICIONAL EN CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ
INFORMACIÓ DE CONTACTE
Servei de Gestió d’Estudis
Direcció: Campus d’Elx – Edifici Rectorat i Consell Social
Avinguda de la Universitat, sense número, 03202 Elx (Alacant)
Teléfons: 96 665 83 41 / 96 522 25 17/ 96 665 86 51
Correu electrònic: